Noen vil gjerne framstille feminismen som en åpen godhetsideologi som kan utvides hver gang et nytt kjønnsrelatert problem oppstår, og sånn diskutere og løse alt via feminismens språk. Det tror ikke jeg er noen god strategi, for ingen -isme kan romme alt.
Balanse - Likestilling for gutter og menn
Etter uventet sterk og positiv respons på sine kritiske kommentarer i Dagsavisen og Aftenposten om noen av likestillingens skyggesider, skrev Synnøve Vereide Trampe sin bok om menns likestillingsutfordringer
Et forslag til likestillingsmelding hvor feminisme og kvinnekamp dominerer, er å gjøre narr av Mannsutvalgets NOU: "Likestillingens neste steg", som for første gang tar menns utfordringer på alvor. At Venstres forslaget med 90% sikkert er AI generert, reduserer seriøsiteten ytterligere.
Menn lider i stillhet. Kvinner lider med utropstegn. Hvordan har vi kommet hit?
NRK Debatten om likestilling viste en klarere generasjonskløft enn man vanligvis ser. Selv om man skal være klar over at utvalget nok ikke var representativt for den norske kvinnelige befolkningen.
Anne Kari Bratten skriver i DN 22. august om gutters holdning til likestilling og feminisme. Men ligger problemet bare hos gutta?
Når gutter og menn ikke er samstemte med de etablerte korrekte folka (og redaksjonene), da er det guttene det er noe feil på.
Innlegg i Dagsavisen: Fortsatt kjønnskamp kan føre til forvitring av menns tillit og støtte til velferdsstaten. Det er tid for forsoning.
BALANSE var i møte med KUD 23.06.2025, her representert av: Johan Kristian Rud, Arne Børke, Guttorm Grundt og Jan Olav Flottorp.
Unge menn vender seg ikke mot likestilling. De er bare imot den versjonen som diskriminerer dem og gir jentene særbehandling.









